Készülő-DÉS...

Dés volt, van és lesz – újabb koncertturné indul

Pontosan emlékszem arra a napra, amikor elkezdődött a pályafutásom vokalistaként. A Kőbányai Könnyűzenei Iskolában ültem zeneelmélet órán, amikor kaptam egy sms-t. Persze sose nézem a telefonom órán… ez egy kivételes alkalom volt. :-)

Szóval kaptam egy üzenetet, hogy hívjam fel Zoránt, mert az egyik állandó vokalistája kilépett és engem ajánlottak helyette. Azt se tudtam, hogy maradjak meg a padban! Ahogy kicsöngettek, azonnal hívtam. Nem kezdhettem azzal a mondattal, ami minden művész rémálma: „Istenem! Rajtad nőttem fel!” Pedig így volt!

bscap0046_1.jpg

A Dés60 koncert vokálszekciója (jómagam, Péter Barbi és Óvári Évi)

Bekerültem a csapatba. Tavaszi és őszi turnék, minden évben egy vagy két nagykoncert és lemez. Óriási dolog volt! Aztán egyik munka hozta a másikat, így dolgozhattam Presser Gáborral, Gerendás Péterrel, Somló Tamással, a PaDöDö-vel. Énekelhettem a Tom-Tom Stúdióban! Megnyílt előttem egy másik világ. Ennek az idillnek a nagy álom vetett véget. Amikor már csak úgy megszokásból hatodszorra is elmentem felvételizni a Színművészetire, az a váratlan helyzet állt elő, hogy felvettek! Az Omega-Metró-Illés nagykoncert szünetében a memoritert tanultam a harmadik fordulóra – lehet, hogy ez a helyzet kellett hozzá. :-)  Úgyhogy egyik szemem sírt, a másik nevetett. Mivel az iskola mellett három évig nem vállalhattunk munkát, ott kellett hagynom Zoránékat. De szerencsére ez nem volt végleges. Diploma után még évekig visszahívott a nagykoncertekre.  Aztán már ott is annyira állandósultak a „lányok” (csodás csajszik :-) ), hogy ez is elmaradt, de végtelenül hálás vagyok minden alkalomért, amikor ott lehettem.

És ha valahol becsukódik egy ajtó… kinyílik egy másik. Összeállt a Férfi és Nő produkció, amiben Dés Laci dalait Básti Juli, Udvaros Dorottya, Cserhalmi György, Kulka János és maga a szerző adta elő. Legendás színészkoncert. És Laci is engem hívott vokálozni. Ekkor már volt egy diplomám, komoly szerepeket játszottam, szóval abszolút szólistaként dolgoztam. Mégsem volt kérdés, hogy ebben részt akarok venni. Az ország legjobb muzsikusai, ez a fantasztikus színész csapat és ikonikus dalok – szerintem ez megmagyarázza, miért.

bscap0059_1.jpg

A Dés60 turné csapata

De ez csak az egyik ok. Szólistának tartom magam, de nagyon szeretek vokálozni. A hang sokkal inkább hangszerként funkcionál, mint más helyzetekben. Kifejezetten élvezem, hogy a „háttérben” maradok, mégis folyamatosan jelen vagyok és szervesen illeszkedem a nagy egészbe, amit zenélésnek hívnak.  Az egyik koncert után egy szakmabeli hölgy azt kérdezte tőlem: „Te még vokálozol!?” Mintha ez a dolog derogálna bárkinek is! Szerencsére sok feladatom van szólistaként, de ha Dés Laci vagy Zorán hív, sosem lesz kérdés számomra, hogy „még vokálozom”-e. Igen! Boldogan és büszkén! Mert szeretem csinálni. És mert nagyon szeretem a kollégáimat. Ha az embereknek kevésbé lennének fontosak a címkék, fel sem merülne bennük ez a kérdés. És volt már olyan, hogy egy rendezvényen az a vokalista előrejött és elénekelhette a Nagy utazást vagy éppen a Tíz kicsi bűnjelet Dés Lacival. És hatalmas élmény volt számára. :-)

bscap0054_1.jpg

Dés Lacival zenélünk a koncerten

A mai nappal elindul a Nagy utazás turné, amin ezúttal Tóth Vera lesz a vendég. Dés Laci új dalokat is írt és persze énekli a nagy klasszikusokat is. Ennek kapcsán egy nagyon kedves emléket osztok meg Veletek. Laci 60. születésnapi koncertjén a kamerapróbán megleptük Őt egy kis énekléssel. Átírtam a Nagy utazás szövegét és azzal köszöntötte az egész csapat. És mint kiderült, a kamera már itt is forgott és Laci feltette a DVD-re mint extra produkciót. Így ezt a fontos pillanatot Veletek is meg tudom most osztani. És még az is előfordulhat, hogy egy Dés dal is hozzájárulhat a komplettséghez?! ;-)